Saturday 9 December 2017

Pengalaman seorang forex trader


Appril 2008. sebulan selepas kelahiran anak sulongku Arif Zakwan. Aku mula terjebak dengan dunia memorex. Cuma sayangnya aku tidak memulakan penglibatan aku dalam bidang ini dengan mencari seseorang yang dapat aku jadikan mentor untuk menjadikan aku seorang Forex Trader .. Aku ingat lagi posição aberta aku yang pertama, waktu itu di Easy Forex. Terus jer guna conta real. Dalam hati. 8216demo tak mainla8217. Klik jer. Perda USD60. Padan ngan muka aku. Aku teruskan juga percubaan. Tapi selepas berkali kali kena chamada de margem. Barula terasa nak cari Sifu minta tujuk entrançado .. Julai 2008. aku junte-se ao aprendiz de kelas RapidFXCapita l. Belajar basic jer. Adaler sedikit perubahan. Mariame de tapi masih lagi kena. Aku redah juga walaupun terus rugi setiap bulan lebih dari RM 10008230 Dis 20088230 aku da tak boleh tahan. Aku juntar-se ao lagi kelas di Angerik Mall Shah Alam. Kelolaan Sifu Roslan. Successinforex. blogspot Tunjuk entreaberto beliau memang cukup clear. Kalu sapa nak pergi kelas nih. Aku sokong penuh. Sejak itu aku dapati trading aku semakin membunuh. Tak sampai seminggu equity sudah double. Wah. Wah sudah boleh berangan jadi olang kaya ini macam. Tapi apakan daya. USD belum jadi RM. Aku didatangi margem chamada lagi. Malam 4 jun 2009 kerana terlalu aku tertekan. Dopod 385 dan handphone bini aku hancur aku hempas. Nasib baik aku tak pecahkan cermin kereta. Di tarikh itu juga tersedar. Bahawa selama ini aku sudah jauh tersimpang dari konsep Forex Trading yang sebenarnya. Aku gagal mengawal perasaan tamak dan baran .. Syukur pada Allah8230 kerana menyedarkan aku dari sikap trading yang seumpama berjudi yang memudaratkan. Kini aku kembali seperti mana aku bermula dahulu, negociação dengan rasional dan gestão de dinheiro yang sepatutnya .. Kepada trader semua. Percayalah. Jangan mencuba apa yang aku cuba buat .. Lembre-se. Nós somos Trader não Gambler Kenapa aku kata macam atastu. Cuba baca disiplin trading yang diserapkan por Bro kita sorang nih. Aku pon sokong sapa nak ikut cara dia. Atlantisforex. blogspot Perkara tergila yang pernah aku lakukan ialah menampor budak kecik dalam gambor nih sebab mengacau aku tenerh trading. Sampai sekarang aku rasa bersalah. Tempat Sembang .. Tempat Bagus Untuk TraderSábio, 20 de junho de 2009salam semua .. mesti ramai yg mengharapkan cerita yg hebat dlm tajuk ni. Sampai diletakkan bawah tajuk brainstorming. Maap bebanyak ler mengecewakan korang kalini. Nanti korang tau la ok. Cheers .. cerita ni tak detail sangat. Setakat perjalanan dan pengalaman. Sama macam korang jugak dan semua trader2 forex, pada awalnya aku tak tau apa2 pun pasal forex. Tak pernah ujud dlm kepala aku yg forex ni boleh comércio pakai internet. Boleh depo, boleh retirar. Sesuatu também é bom para ser verdade. Sebagai seorang yg berpendidikan rentah, semestinya la aku tolak mentah2 semua yg berunsur muito bom para ser verdade ni. Awal tahun 2006. sorang jiran aku bercerita tentang forex. Plataforma, marketiva dan northfinance. Semestinya aku berminat sebab aku dah dapat kenal seorang trader. Seorang yg bercerita atas pengalaman sendiri. Yg aku betul2 nak tau masa tu adalah depo dan retirar. Sebab topik tu yg menjadi penghalang aku dari mendekati forex ni. Masa tu aku belajar kenal dgn e-currency. E-gold adalah pilihan ramai pada masa tu. Tak lama lepas tu, minat dah timbul. Tapi pengalaman takde ilmu apatah lagi. Aku buat tawaran kat jiran tu. Aku nak kasi dia modal. Soma total rm16k. Dgn akad, perda dibenarkan adalah 6k. 10k jgn jejas. Setelah depersetujui, sebijik akaun di buka di northfinance. Descreva o método adalah e-gold. Tak payah cerita panjang, beberapa bulan pertama, dlm 4 ribu berjaya diwithdraw. Lepas tu akaun keras dan tak lama kemudian MC. Jiran aku tu cabut. Hilang sampai sekarang .. seiring dgn pembukaan akaun nothfinance tu, aku buka juga akaun demo utk aku main2. Akaun life tu aku cuma dpt tgk bila gi rumah jiran aku tu je. Bila akaun life tu MC, akaun demo aku dah double. Apa cerita. Dgn ilmu yg cetek a partir de uma demonstração para o modal aku utk terus bertrading forex. Registre-se aku dgn marketiva pada awal 2007. tonggang terbalek aku kat sana. Sempat la berkenalan dan berym dgn beberapa trader sana. Otai2 spt anuarinvestor, greathafiz, sirnoon, agnespudding, hanif, nasir, zuljaala. Byk lagi la. Otai2 ni memang dah ada sana hari pertama aku masuk chatroom. Tah tahun bila dorang começa a negociar aku pun tak tau. Agnespudding tu la yg memperkenalkan aku pada sistem strategy. Tq banget2 :). Walaupun aku tak ikut strategy dia. Estratégia de minda aku dah terbuka pada. Biasa la trader baru. Não conhecida por rugi silih berganti. Macam2 cara diguna. Segala indi amek. Segala ebook dibaca. Tapi masih sama. Lama kelamaan aku dah nampak camna nak perda de elak. Guna modal, de acordo com o comércio halus2. Tapi ada masalah lain. Kat mv takleh buka lebih dari 50pos termasuk ordem pendente. Chehh. Cam hampeh. Camni punya syarat punia. Kat tnc takde lak sebut. Aku mula kuarkan duit aku dari sana. Lagi sekali masalah datang. Nak retire a principal payah do bkn. Layanan macam aku ni pencuri. Setiap kali retira terpaksa menjalani sesi soalsiasat yg panjang. 2008 tiba2 muncul broker baru. Liteforex. Boleh depo pakai localbank. Saat yg paling aku tunggu. Semua dana dari mv aku pindahkan ke broker baru tu. Bahagia betul boleh guna local depo. Retire o túnis takde kena soalsiasat. Sampai 4 akaun aku bukak kat broker baru tu. Kusangka panas hingga kepetang, rupanya hujan ditgh hari. Bila ramai yg masuk lite, masalah mula datang. IB dah mula tak cukup tangan. Desligue a Dinamarca Mula Bertangguh. Akaun afiliado aku kena delete pun IB takleh buat apa. Lucro kena apagar palestras IB takleh buat apa (atau taknak buat apa2). Datang pulak instaforex tgh2 aku panas dgn lite. Masuk2 dgn iklan bergegar2. Aku mintak broker tu lantik local IB kat forum. Setakat iklan je gegar2, aku pun boleh. Memeranjatkan. Sekali 4 IB broker tu lantik. Otai yg lama aku kenal, anuarinvestor dan greathafiz jadi antara IB yg dilantik. Sepantas kilat aku register dgn broker baru tu. Depo sikit2 mana yg ada. Pindahkan dana akaun liteforex. Tnggal 1 je akaun yg aktif di liteforex. Puas hati aku. ele Ele. Kerjaya forex dah mula mengambil alih kerjaya lain. Tumpuan pada forex chatice dah lebih dari 60 dari lain2. Aku dah fulltimer forex dan kerjaya lain sebagai partime. Aku ni jenis yg tak komplen banyak. Layankan je la. Berapa dapat tu la makan. Mujur juga aku tak tinggalkan kerja lama utk jadi fulltimer. Bulan 8 2008 bencana datang. Crash do mercado. Tak pernah aku alami bencana ni. Akaun di liteforex mengecil. Akaun di insta ada 8 tinggal satu. 7 akaun MC. Secara mendadak usaha aku selama ni lenyap depan mata. Tahun berganti. 2009 menjelma. Trauma mercado crash masih belum reda. Modal dah mengecil, renda malhada de dari kerja lain pun semakin. Aku mula hilang punca. Dingding dingpan, gaung dibelakang. Aku tak mampu bertahan kalau market crash lagi. Aku tak nampak dari mana aku nak depo kalau akaun aku licin semua. Aku mula tercari2 cara utk bertahan kalau berlaku crash do mercado. Aku mesti dapatkan juga cara tu. Keluarga aku jadi taruhan. Cuma aku harapan menyara keluarga. Aku tak boleh gagal. Sepajang 2009 belum berlaku kegilaan. Cuma beberapa pair keluar dari range. Akaun dah betambah semula. Dapat balek 8 akaun walaupun 5 darinya akaun cilik. Semakin lama, perjalanan forex tak jadi semakin mudah. Dados sentiasa berubah. Tiada lagi pattern tetap utk diraih. Tiada lagi par2 jinak utk main tembak2 pip. Alang2 ganas, aku perpaling kepada emas. Akaun bertambah lagi. Hanya mengalaman yg menjadi guru. Kawan2 menjadi cabaran. Keluarga pembakar semangat. Comércio de ouro belum pernah terancam. Betul la orang kata. Pengalaman tu guru terbaik. Yg pahitnya, kosnya amat tinggi. ele. X3. Aku bersyukur merasa mercado crash tahun lepas. Lepas ni, kedatangannya akan kusambut inyaallah. Tekad ku bulat. Dinding kupanjat, gaung ku seberangi. Kerana aku, tak ada pilihan lagi. Buat semua. Forex adalah kerjaya. Sama seperti lainnya. Mungkin sedikit gramour. Tapi tak seindah mana. Publicado no tradutor em tempo integral por munir hayonMenjadiTrader - Liku-liku Seorang Pedagang Matawang Penulisan kali ini adalah coretan mengenai satu pilihan yang terpaksa aku ambil apabila telah mengalami satu cabaran kewangan yang getir. Kisah aku bermula pada bulan Julai 2017 apabila cashflow kewangan aku dah mencapai paras defisit yang mana kehidupan aku sebenarnya sedang ditaja oleh kredit daripada institusi kewangan yang ada tanpa aku sedari. Pada waktu yang sama aku telah membuat satu komitmen kewangan yang baru iaitu aku telah menjual kereta Proton Wira sedan premium keluaran tahun 1999 kepada Perodua Alza Advanced Edition. Hidup aku takdelah mewah mana. Kehadiran aku ke sebuah seminário yang berteraskan hartanah telah membuat aku teruja untuk mengubah hidup aku dan keluarga. Depósito telah dibayar (tanpa resit) dan sesi coaching one-to-one bermula. Satu plan yang akan mengubah dunia kewangan aku telah dirancang dengan rapi dan aku hanya menuruti segala plano yang telah dirancang. Bermacam-macam dugaan terpaksa aku hadapi kerana ianya melibatkan permohonan pembiayaan peribadi serta kredit tanpa cagaran (kredit kad). Setelah dana diperolehi, sekali lagi deposit dilaksanakan (juga tanpa resit) ke dalam satu skim pelaburan bresaskan konsep pajakan di luar negara. 11 bulan kemudian, kehidupan aku dan keluarga telah menampakkan sedikit perubahan positif. Tiba masanya untuk meneruskan apa dirancang ke peringkat yang lebih tinggi lagi. Ogos 2017 merupakan titik permulaan kejatuhan kewangan aku setelah sekali lagi mengambil satu risiko kewangan yang agak besar dengan membuat satu pembiayaan peribadi islamik menggunakan perkhidmatan daripada ejenbroker yang mengenakan komisyen bayaran sebanyak 20 daripada jumlah pinjaman yang diluluskan bagi tujuan depósito de reinvestimento (memang tak pernah ada resit pun ). Bermula dengan pembayaran terhenti dan muncul istilah doação de negócios dan seterusnya site offline, mimpi buruk untuk aku dan juga setiap pelabur yang aku telah bawa masuk telah pun tiba. Istilah paling sinonim adalah tersontot. Planejar asal dengan unjuran awal akan membolehkan aku masuk ke peringkat seterusnya terpaksa diubah. Aku kini berkemungkinan akan berdepan dengan pihak institusi kewangan yang akan menuntut pembayaran bulanan yang telah ditandatangani sebelum desembolso tunai ke dalam akaun bank. Baki pembayaran pinjaman masih lagi terpaksa ditanggung dan positif yang aku nikmati kini diganti dengan defisit yang lebih besar berbanding setahun sebelum ini. Aku cuba mendapatkan bantuan treinador tetapi planejamento recuperação yang dicadangkan melibatkan modal tambahan bernilai tidak kurang daripada RM3,500 dengan instrumen yang digunapakai tidak aku yakini iaitu crypto moeda dinamarquesa Forex. Pengalaman aku sebagai seorang comerciante de varejo forex picisan menggunakan modal kecil-kecilan mengajar aku untuk tidak menggunakan modal atau capital hasil daripada pinjaman disebabkan faktor emosi. Kelas forex yang dicadangkan yang telah aku hadiri juga menampakkan troca yang menggunakan konsep alto risco yang tidak menepati citarasa dan gaya hidup aku. Tinggal 2 sahaja jalan terakhir yang tinggal, remortgage rumah yang aku telah sewakan dengan nilai yang lebih tinggi dan juga menggunakan empréstimo intermediário bagi menambah lagi modal bagi menutup lubang yang hanya akan terbuka kembali 4-5 bulan akan datang. Malangnya permohonan remortgage aku tidak diluluskan disebabkan komitment atau DSR yang terlalu tinggi. Aku pula tidak sanggup lagi melihat empréstimo broker menikmati 20 daripada jumlah pinjaman yang diluluskan dibayar segara cash di dalam sampul à mão. Aku telah menemui jalan yang buntu. Treinador pula hanya mencadangkan untuk cuba membuat casa refinanciamento setelah casa remortgage ditolak tetapi permohonan tersebut mungkin memakan masa yang agak panjang (paling cepat 2 bulan katanya) dengan kos-kos tambahan yang aku pun tidak pasti. Aku kesuntukan masa. Seperti kebiasaan, Google digunakan bagi mencari jalan penyelesaian. Satu palavra-chave paling terkenal di kalangan para pemilik hutang iaitu AKPK satu por satu aku baca dengan teliti. Setelah bersembang dengan rakan seofis, rupanya dah ramai daripada mereka yang dah juntar programa AKPK dan ada yang telah pun menyelesaikan masalah kewangan mereka. Memandangkan hampir setiap hari sekarang ni sejak aku falta de pagamento, telefon bimbit aku sentiasa berdering dengan panggilan daripada pihak institusi kewangan yang menuntut bayaran. Kebanyakannya aku tak angkat pun sebab aku tidak sanggup lagi menipu sunat bagi menyelamatkan diri aku. Pulak tu, dapat SMS lagi mengatakan tindakan undang-undang akan diambil dengan kos akan ditanggung ole a aku. Sungguh dahsyat notis-notis yang diberikan. Aku perlu pantas menyelesaikan kemelut ini sebelum melarat. Aku trocadilho diri aku di AKPK website, masukkan butir-butir peribadi dan livro nomeação dengan kadar yang segera. Hari nomeação túnica, aku terus ke Maju Junction Mall bawak kereta terus estacionamento naik atas tingkat 8, hanya beberapa tapak keluar daripada estacionamento terus jejak kaki di pejabat AKPK Cawangan Kuala Lumpur. Berbekalkan semua dokumen yang diperlukan dan juga imprimir laporan CCRIS yang boleh dibuat di setiap cawangan AKPK sekarang ni, aku diberikan nombor dan penantian penuh debaran bermula: Berbagi Pengalaman dan Pemahaman Forex Tornado finansial datang Jerari. Deutsche Bank (DB) gagal bayar hutang sebesar USD 425 miliar. Sebelumnya terkena denda dari departement kehakiman AS sebesar USD 12 miliar. Saham Deutsche Bank (DB) terjun mendekati 10 dan sebentar lagi saham itu akan di buang orang ramai dari portfollio. DB bisa saja menjadi banco terbesar di Eropa yang jatuh dalam putaran angin krisis perbankan di Eropa. Kejatuhan DB akan berdampak sistemik bagi zona Eropa juga dunia. Mengapa. Ada dua bank yang akan segera jatuh bila DB juga jatuh. Diantara nya adalah Citigroup, Barclay. Dan bila dua bank ini jatuh maka akan ada puluhan bank besar juga bankrut. Karena satu sama lain bank terikat dalam alverage transaksi. Yang paling bahaya adalah sebagian portfollio perbankan da China ada pada DB. Kalau sampai DB bangkrut maka ini akan semakin keras tekanan terhadap perbankan de China atas NPL yang ada. Ini akan berdampak USD 3,5 Triliun equity bank di ChIna akan hilang sedikitnya 10. Sebagian besar portfollio negara2 Arab kaya minyak juga ada di DB. Dan kebangkrutan DB akan memangkas sedikitnya USD 1 triliun uang negara negara arab menguap begitu saja. Mereka simpan uang karena kapitalisme dan kini mereka harus siap di mangsa oleh sistem kapitalisme, entrada livre queda livre. Percaya atau tidak, saat ini di Indonesia tercatat 1 dari 5 orang mengalami gangguan jiwa ringan. Bayangkan apa yang terjadi apabila krisis moneter (keadaan ekonomi memburuk) ini benar-benar terjadi lagi, bukanlah tidak mungkin RS Jiwa akan kebanjiran ordem. Oleh karena itu persiapkan diri anda untuk menghadapinya dengan meningkatkan kecerdasan emosi dan espiritual Anda di Treinamento ESQ Novo Capítulo yang akan diselenggarakan tanggal 4-6 novembro 2017 nanti. Informação lebih lanjut di bit. lyESQ-NewChapter atau me ligue 0813-8022-5825 sekarang juga untuk mendapatkan Especial de retorno. Senin, Oktober 03, 2017 BUKAN SOAL BAKAT TAPI SOAL MENTAL Trading forex itu gak selalu lucro Negociação forex itu gak setiap hari ada sinyal Trading forex itu kadang membuat emosi meluap Trading forex itu kadang harus perda Trading forex itu adalah seni berinvestasi Saat lucro deras seperti ar Hujan, tapi saat loss kejam seperti o assassino silencioso Jalani saja dengan 3K Insya Allah mental akan lebih terlatih Dan takdir sukses semakin terlihat jelas Jika masih galau, masih belum kuat mental, saya sarankan untuk ikut treinamento ini: Dapatkan CASH BACK khusus untuk pengunjung blog ini . Ligue-me em 0813-8022-5825 Rencana kopdar (baca: kopi darat, vermelho.) Yang sudah digagas lebih dari satu bulan, alhamdulillah terlaksana juga pada hari Sabtu tanggal 6 Juni 2017 yang lalu di sebuah Resto di kawasan BSD Cidade Tangerang Selatan. Tujuan utama 1ª reunião ini yang bertemakan Compartilhando amp Silaturahim adalah semata-mata untuk mempererat tali silaturahmi sekaligus mempertemukan para penghuni grupo WhatsApp do grupo Blackberry Messenger Forex yang dibentuk oleh Winarafx. Dengan terselenggaranya acara ini, para penghuni yang semula hanya kenal namainisial via dunia maya, akhirnya bisa bertemu dan bertatap muka langsung. Dan lucunya, walaupun belum pernah bertemu sebelumnya, suasana kegiatan ini tidak jadi jaim tapi langsung cair alias derreter banget hehehe. Karena para anggota grup sudah terbiasa diskusi lewat tulisanchat. Graças a WA e BBM Selain itu, dalam kegiatan ini juga ada momento untuk compartilhando pengalaman dan curhat mengenai trading Forex yang mudah-mudahan bisa membuka dan menambah wawasan baru dunia valas. Gak terasa durasi pertemuan hampir 5 jam lamanya, 3 jam untuk bersenda gurau sambil menikmati hidangan dan 2 jam lagi untuk materi, dimulai dari jam 09.00 WIBB hingga hampir diusir oleh pihak restoran pada pukul 14:00 WIBB. (Dari ki-ka. Saya selaku tuan rumah, Pak Kucrit, Pak Jojon - Jacarta, Mas Haryo - Bekasi, Sr. Toyo (depan) - Depok, dr. Robbi (belakang) - Sukabumi, Pak Hartono - Malang, Pak Ferdian - Jakarta, Kang Prie Euronice - Bandung) Terima kasih saya ucapkan untuk Restoran Bakmi Ayam Pelangi, Ruko Tol Boulevard BSD Cidade atas makanan, minuman dan tempatnya. Terima kasih juga untuk rekan-rekan comerciante jebolan kursus forex GIMB (Gerakan Indonésia Merampok Broker) yang sudah mau hadir, mudah-mudahan ilmu yang sudah diberikan dapat bermanfaat dan membawa berkah lucro selalu. Serta tidak lupa saya haturkan terima kasih pula untuk istri dari Pak dokter Robbi yang sudah membawakan oleh-oleh kue Kartikasari. Akhir kata, saya secara pribadi menjelang bulan suci Ramadhan 1436H ini, memohon maaf lahir dan bathin apabila tulisan saya kurang berkenan ataupun secara tidak sengaja menyinggung perasaan para pembaca setia blogger. Marhaban Yaa Ramadhan. Salam Profit. Kamis, 30 de abril de 2017 Alhamdulillah tepat 35 tahun yang lalu disebuah Puskesmas Kecamatan Plumbon Kabupaten Cirebon, saya dilahirkan ke dunia ini. Dan sehubungan dengan tempat kelahiran itulah, saya diberi nama depan Gunung yang diambil dari nama salah satu Wali Songo penyebar agama Islam di Cirebon yaitu Sunan Gunung Jati. Wibisono adalah nama belakang saya yang asli, dikarenakan berasal dari suku Jawa. Lho trus Winara-nya dimana Nama Winara muncul untuk disandingkan dengan nama margakeluargafams dari Manado yaitu Rawis, supaya gak keliatan jawa banget. Katanya Wong Jowo tapi kok ngaku Menado Iya gitu deh, saya juga bingung sendiri. Yang jelas saya adalah orang Jawa yang punya garis keturunan fams Rawis kuat dari jalur Ayah. Itu sebabnya saya selalu menulis nama: Gunung W. Rawis, dikarenakan ada dua makna di dalam huruf W tersebut. Mudah-mudahan tulisan dapat menjawab keraguan rekan comerciante forex selama ini, sehingga menghindari dari prasangka buruk. Seperti diketahui bersama saya pernah jatuh bangun di belantara forex. Assim, berikut ada ilustrasi bagus mengíal psikologi trading yang menggambarkan kegalauan comerciante (sumber belajarforex (ponto) biz): Dedicado a Syaiful Kucrit Amin de Pieter Kripik Hartono. Tetap se concentra em 3K. Lucro de Salam. 8220Jangan takut kepada orang yang mempunyai banyak jurus, tetapi waspadalah kepada orang yang mempelajari satu jurus dan melatihnya terus menerus8221 8211 Lie Syo Bun (Li Shu Wen) Senin, 15 de setembro de 2017 Tanpa permisi. Tak pikir-pikir ternyata cukup lama juga ya. Gak muncul di blog tercinta ini. Adalah benar sejak tanggal 12 Mei 2017, saya mengajukan ijin cuti secara pessoal kepada para anggota GRUPO WhatsApp - Forex Winarafx untuk sedikit lebih fokus sejenak dalam menekuni usaha atawa bisnis sampingan yang sedang saya rintis di bidang konstruksi. Hal ini terus terang membuat saya terkadang merasa kurang enak hati, karena sering terlambat merespon pertanyaan-pertanyaan yang diajukan para rekan comerciante dan guapas terpaksa harus menolak secara halus permintaan Konsultasi dan Kursus Forex. Tidak, tidak. Saya tidak berniat untuk berpaling dari Forex yang sudah menghidupi keluarga saya sejak beberapa tahun lalu. Forex masih menjadi sumber penghasilan utama saya hingga kini. Yang berubah adalah saya hanya punya waktu sedikit untuk melayani konsultasi forex, dikarenakan padatnya aktifitas bisnis real yang saya lakukan dibundling dengan bisnis online forex trading yang masih terus dilakukan saat waktu luang. Trus, klo ada yang mau dan minat untuk belajar atau ikut kursus forex gimana Ya bisa-bisa aja, tapi harus sabar menunggu, menyesuaikan dengan jadwal aktifitas bisnis konstruksi yang saya lakukan. ATAU bisa belajar ke tempat lain misalnya: Dewa Scalper (dewaskripsi) yang di pandu oleh Mestre PUPUNG WIDIYA PURNAMA Johnpaul77 comerciante sukses indonesia yang pernah masuk Top 3 di myfxbook menggunakan broker FUTURES GALERIA dan melayani Forex Copy of askap social Indrafxscalping (indocentralfx) cantou Legenda Scalping Indonésia Asal Purwokerto Jawa Tengah, dan lain-lain. Nih screenshootnya para o mestre de suex forex: Belajarlah dengan yang sudah terlihat kesuksesannya, ngapain musti repot-repot berguru ama saya, lha wong saya ini cuma Senior Newbie Forex kok, ini buktinya: Walaupun terlihat seperti bumi dan langit, namun anugerah ini wajib saya syukuri . Alhamdulillah. Tetap Semangat. Salam Profit.

No comments:

Post a Comment